jueves, 19 de diciembre de 2013

Projectes


En el documental apareixen diverses escoles que proposen metodologies basades en algun dels autors que hem treballat durant aquest semestre. Per una banda, reiteradament, hem sentit parlar de la paraula projectes. Recordem que el treball per projectes neix d’un pedagog anomenat Kilpatrik i que aquest han anat desenvolupant fins als actuals projectes. Els actuals han de tenir a veure amb les propostes dels nens, s’escolleix el tema per votació, s’organitzen a partir d’un sondeig inicial del qual saben i d’una prospecció del que volen saber, es relacionen el màxim possible de matèries al voltant del tema, es deixa de fer servir el llibre com a únic referent d’estudi i es crea un centre de documentació i consulta. En els casos que es mostren, no podem assegurar de què es tractin d’aquest tipus de projectes, ja que desconeixem d’on provenen les propostes, però sí que podem assegurar que interrelacionen més d’una matèria.

Una de les escoles que treballa amb aquesta metodologia, en realitat no ho fa ja que el tema no ha estat triat pels alumnes. Aquesta concepció del treball per “projectes” està molt estesa en l’àmbit de l’educació però no segueix l’ideari que va defensar Kilpatrick. Tot i així, la manera com tracta el tema és molt enriquidor i interrelaciona diferent matèries. Aquest és el projecte “cinema en curs” que es duu a terme a l’Escola Bordils i a 11 escoles publiques més. Els alumnes de sisè de primària cada setmana se’n van de rodatge. Tots els alumnes passen per tots els diferents càrrecs presents en la producció d’una pel·lícula, és a dir, tots coneixen els diferents rols que hi ha en el món del cinema. A més a més, els valors que transmet aquest projecte són mol útils per l’escoles. Com per exemple, el rigor, la serietat, el treball en equip, la paciència entre d’altres. I alhora inclou moltes de les matèries, com català, matemàtiques, plàstica i medi. Al final de l’any presenten un curtmetratge en una concurs.

No hay comentarios:

Publicar un comentario