jueves, 19 de diciembre de 2013

Centres d'interès


També veiem representats en aquest documental els centres d’interès. Recordem que Ovide Décroly ofereix una alternativa a l’ensenyament tradicional dels coneixements aillats, per l’aplicació didàctica d’un nou concepte d'interrelació de les disciplines escolars que donen lloc a un programa d’idees associades, el qual s’acomoda, amb el mínim d’artificis possible, al procés natural del coneixement humà. És el primer en parlar dels centres d’interès i els defineix com resultat de l’associació de conceptes al voltant d’un tema. Aquest temes són quatre i parteixen de les necessitats dels homes: l’alimentació (alimentar-se), la protecció contra la intemperie (protegir-se), la defensa (defensar-se) i el treball (actuar, reposar). Actualment però hi ha molts més centres d’interés, qualsevol cosa pot arrivar a ser-ho. Segons aquest pedagog totes les matèries han de girar entorn un tema. Per exemple trobem l’Escola Alfés, una escola rural de 22 alumnes. En aquesta escola els més grans treballen totes les matèries mitjançant l’hort. Consideren que aquesta és una bona manera d’incloure les matèries que tenen poc èxit amb les que en tenen molt per tal de que els alumnes en treguin més profit ja que gaudeixen fent l’activitat. Com bé deia Décroly, “Escola per la vida i per a la vida”.


No hay comentarios:

Publicar un comentario